Gift eller ogift?

Jag tror inte på äktenskap. Man behöver inte gifta sig för att visa att man älskar varandra.
Bara för att man kanske varit gift i 30 år behöver man inte älska varandra. Är verkligen allt bra i förhållandet, visst allt är inte alltid bra. Känslor svalnar men i slutändan tror jag att relationen blir mer vänskaplig. Man bor och lever ihop men inget mer. Kanske att man älskar varandra men inte på lika sätt som för kanske 30 år sen. Vem vet?

DAGENS FRÅGA:
Tror du på äktenskap?



Kommentarer
Postat av: ellen

Jag tror på att min kan vara ihop hela livet och vara trogen. Men eftersom jag inte tror på gud så har jag svårt att tro på vilket sätt det skulle löna sig att lova nåt inför en gud jag inte tror på. Alltså blir det bara ett juridiskt avtal mellan två människor och när jag kommer att ha nytta av det kommer jag att gift mig.

2010-08-09 @ 11:48:10
URL: http://ellencsordas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0